MediaCloud SEO Blogs

Lielisks SEO sākas ar zīmolu

Ieraksts pievienots 2016-03-21 / SEO

s

Mūsdienās ir ļoti svarīgi padziļinātu uzmanību veltīt zīmola izpētei. Kārtīgi to izpētot, ir iespējams izstrādāt daudz labāku meklēšanas rezultātu uzlabošanas stratēģiju.  Tā ir iespēja savest zīmolu ar tās mērķauditoriju daudz ātrāk un kvalitatīvāk. 

Kas ir zīmols?  

Kad uzņēmums sāk domāt par savu zīmolu, viņi attiecīgi domā par:

  •  Zīmola nosaukumu
  •  Logo
  •  Krāsām
  •  Fontiem
  •  Vizuālo noformējumu
  •  Skatījumu un sajūtām
Ja uzņēmumam ir bijis laiks, lai padomātu par šīm lietām - tas zīmolam nāk tikai par labu.  Ja Tavs klients ir zivs, tad Tavs zīmols ir ūdens pa kuru šis klients peld. Ikviena saskarsme, kas šiem cilvēkiem ir ar zīmolu, sākot no pirmā bloga ieraksta līdz kafijai, ko Tu viņiem pasniedz birojā, ietekmē viņu uztveri, kā viņi redz šo zīmolu. Tāpat zīmolu ietekmē arī tas, ko cilvēki runā par Tavu zīmolu tad, kad neesi klāt. 

i  
Definē savu zīmolu Ir vairāki kritēriji, kas jāņem vērā, definējot savu zīmolu. 
  •  Kas Tevi atšķir no konkurentiem? Kāpēc cilvēkiem būtu jāiegādājas produkts vai jāizmanto pakalpojums tieši no Tava uzņēmuma nevis no citiem? Neaprobežojies ar vienkāršām atbildēm, piemēram, “mums ir lielisks klientu serviss”. Ikviens uzņēmums domā, ka viņu klientu serviss ir pats labākais. Labāk pajautā sev, kāpēc Tu dari to, ko Tu dari. 
  •  Zīmola vērtības. Noteikti definē, kuras ir tās vērtības, ka jums, kā organizācijai, ir svarīgas. 
  •  Mērķauditorijas noteikšana. Vislabāk būtu izveidot katras auditorijas profilu. Iekļauj tajā gan viņu demogrāfisko informāciju, gan arī to, kādas varētu būt viņu vērtības. Jo vairāk Tu zināsi par savu klientu vēlmēm, bailēm  un vērtībām, jo lielāka iespēja, ka Tu zināsi, kāds saturs viņiem varētu būt saistošs. 
  •  Klienta ceļojums. Tev ir nepieciešams saprast, kādas ir Tava zīmola attiecības ar klientu, sākot jau no pirmās reizes, kad viņš to ierauga, tad iegādājas un sāk lietot. Tev nepieciešams identificēt, kādas vajadzības un, iespējams, arī problēmas viņiem ir katrā šajā solī. 
  •  Zīmola tēls. Vērtības ļoti ietekmēs zīmola tēlu. Noteikti padomā, vai vēlies zīmolu nodot auditorijai ar humora palīdzību vai arī komunicēsi nopietnā stilā. 
  •  Esi godīgs. Zīmoli ir kā cilvēki – mums visiem ir savas stiprās un vājās puses. Noteikti atlicini laiku, lai padomātu par zīmola vājajiem punktiem. Ja Tu laicīgi neidentificēsi zīmola vājās puses, tas var nākt par sliktu. Cilvēki nav muļķi – ja Tu klientiem stāstīsi nepatiesību, tad agri vai vēlu tas nāks gaismā, un klienti zaudēs uzticību zīmolam. 
  Cilvēki parasti tāpat vien neizmanto Google un prieka pēc nemeklē dažādas lietas – viņi mēģina izpildīt uzdevumu vai risināt problēmu. Padomā par saviem klientiem. Kādas problēmas viņi mēģina atrisināt? Ja Tava mājaslapa pārdod veļasmašīnas, tad atceries “Man nepieciešama veļasmašīna” nav problēma – tas ir risinājums lielākai problēmai. Iespējams, Tavs klients tikko nopirka jaunu dzīvokli un veļasmašīnu paņēma iepriekšējais īpašnieks. Iespējams, rēķins par ūdeni ir pārāk liels. Varbūt šī brīža veļasmašīna ir salūzusi un nopludina virtuves grīdu. Visas šīs problēmas ir iespējams atrisināt ar vienu un to pašu produktu. Ir nepieciešams veikt konkrētās nišas atslēgvārdu izpēti. Mērķis ir izveidot saturu, kas būs kā ceļvedis, kas ļaus cilvēkiem atrisināt problēmas. Neapstājies pie Google atslēgvārdu plānotāja. Tā vietā esi kreatīvs! Viena no šādām vietām, kur meklēt atslēgvārdus, kas risina problēmas, bieži vien ir forumi. Kad Tu esi definējis savu auditoriju, Tu vari daudz ātrāk noskaidrot, kuras ir tās lapas un forumi, kurus viņi apmeklē, un uz kādiem jautājumiem viņi cenšas rast atbildes. Piemērā redzams DIY forums:

seo

Šeit ir redzami 1000 pavedieni par veļasmašīnām – un tas ir tikai vienā forumā! Tā ir iespēja smelties idejas un izveidot saturu, kas auditorijai būs noderīgs, ar kuru tā vēlēsies dalīties un lasīt.

  Tagad, kad Tu zini, kas ir uzņēmuma auditorija un kādas ir viņu problēmas, un kā Tu tās vari risināt, ir pienācis laiks to visu ievietot vienā mājaslapā. Protams, tas būs atkarīgs no tā, cik daudz Tu esi gatavs mainīt savā jau esošajā mājaslapā. 
  •  Saproti, kurā lēmuma pieņemšanas solī klients atrodas, kad redz mājaslapas tekstu, kādi jautājumi viņam rodas
  •  Palīdzi viņiem rast atbildes uz šiem jautājumiem vai:
  •  Izmanto linkus uz papildus resursiem, kas palīdzētu viņiem rast atbildes uz šiem jautājumiem
  •  Neaizmirsti par klienta lojalitāti – ko Tu darīsi, kad viņi būs iegādājušies produktu. Ir nepieciešams uzturēt ilglaicīgas attiecības.