MediaCloud SEO Blogs

Aplikāciju Veikala Optimizācija 9 padomi

Ieraksts pievienots 2016-04-07 / SEO

Ikviens noteikti zina, ka aplikāciju veikala optimizācija, ko mēs pazīstam kā ASO, ir viens no labākajiem veidiem, kā iegūt kvalitatīvi lielāko lietotāju skaitu. Piedāvājam 10 labākos padomus no SEO nozares profesionāļiem. 

s

    1. Saproti savu klientu un konkurentus
Noteikti nepieciešams saprast, cik labi, Tu izproti savus klientus un konkurentus. Labi izstrādāta ASO stratēģija paredz, ka nepieciešams zināt, kā klients izmanto aplikāciju. Nepieciešams sev uzdot sekojošus jautājumus:  Kādu valodu mans klients izmanto? Kā viņš raksturotu manu aplikāciju? Kādi ir galvenie iemesli, kāpēc viņš lejuplādē manu aplikāciju? Kā es atšķiros no konkurentiem? Kādus atslēgvārdus mani klienti izmanto? Kā es varu sacensties ar aplikācijām, kuras izmanto līdzīgus atslēgas vārdus? ASO stratēģija sākas ar iejušanos klienta kurpēs. Tavs mērķis ir saprast, kuri atslēgas vārdi tiek lietoti visbiežāk. Labākais veids, kā to uzzināt – saprast, kā klienti nonāca līdz Tavai aplikācijai un kādā valodā viņi komunicē.   

2.Izvēlies labāko aplikācijas nosaukumu Izvēlēties labāko aplikācijas nosaukumu ir svarīgi ne tikai tāpēc, ka to pieprasa zīmola nostādnes, bet arī tāpēc, lai labāk veiktos ar ASO. Izmanto atslēgas vārdus savā aplikācijas nosaukumā. Nesens pētījums parāda, ka aplikācijas, kuru nosaukumā ir atslēgas vārds, atrodas 10.3% augstāk par tiem, kuri atslēgas vārdus neizmanto. 

s

Nosaukumi aplikāciju veikalā var būt līdz pat 255 simboliem gari, tādā veidā sniedzot iespēju ievietot vairākus atslēgas vārdus vai pat frāzes. Protams, nevajadzētu aprobežoties tikai ar to, ka nepieciešams nosaukumā iekļaut atslēgas vārdu: aplikācijas nosaukumam vajadzētu būt izteiksmīgam, jo no tā bieži vien veidojas arī klienta pirmais iespaids. 


    3.Palielini atslēgas vārdus
App Store un Google Play Store piedāvā divas atšķirīgas ASO atslēgas vārdu pieejas. 

The App store Šim veikalam ir 100 vārdu atslēgas vārdu laukums. Tu vari izvēlēties jebkurus vārdus un atslēgas vārdus, iekļaujoties šajos 100 vārdos. Tieši tāpēc ir svarīgi saprast, kuri ir galvenie atslēgas vārdi, kuru noteikti būtu nepieciešams iekļaut. 

Google Play Google Play ļauj aprakstīt pat 4000 zīmēs. Šajā situācijā nemēģini ikvienā brīvā vietā iekļaut atslēgas vārdus – izmanto tos gudri. Ievieto tos tur, kur tas ir loģiski. Pētījumi rāda, ka optimālais atslēgas vārdu skaits Aplikāciju veikalā ir pieci. Paturot šo prātā, jāsaprot, ka Tavai aplikācijai veikalā ir jābūt izveidotai nevis algoritmam, bet gan pircējam. Ja apraksts būs izveidots, lai iekļautu atslēgas vārdus, tas novedīs pie tā, ka klientiem negribēsies to lasīt un tas samazinās cilvēku skaitu, kas lejuplādēs aplikāciju. 

4. Izveido aizraujošu aprakstu Aprakstam ir jābūt uzrakstītam vienkāršā, cilvēkiem saprotamā valodā. Apraksti, kādi būs ieguvumi, ja cilvēks lejuplādēs konkrēto aplikāciju. Mēs iesakām vērst uzmanību uz pirmajām trīs rindām, lai nekavējoties iegūtu lasītāja uzmanību. Bieži vien aplikāciju izveidotāji tās atjauno. Nevajadzētu aizmirst katrā reizē atjaunot arī aplikācijas aprakstu. 

5. Izvēlies unikālu ikonu Protams, ka ikona ir pirmais, ko cilvēks ieraudzīs, aplūkojot aplikāciju. Jāatceras arī tas, ka App Store un Google Play izmēri un krāsu shēma atšķiras. Katram veikalam ir savi ideālie parametri, kas ir paredzēti konkrētiem OS lietotājiem. 

f

iOS ikonas izveidei jāatceras, ka ikonai jābūt vismaz 1024x1024 pikseļiem. Tālāk Apple OS pielāgos gan navigācijas ikonas izmēru (66x66), joslas ikonu (75x75). Tāpēc, domājot par ikonas izveidi, nepieciešams radīt tādu ikonu, kas skaisti izskatīsies arī mazākā izmērā. 

d

Savukārt, izstrādājot ikonu Google Play, nepieciešams zināt, ka atšķirībā no Apple 1024x1024 pikseļu izmēra, šeit tam jābūt 512x512.    Ikonai nepieciešams būt tādai, lai lietotājs uzreiz saprastu, ko tā viņam piedāvā. Lai iegūtu priekšsatu, kādas ikonas ir vislabākās, izvēlies visaugstāk novērtētākās aplikācijas. Tu ieraudzīsi, kādas ir krāsas, formas. Un, protams, nepieciešama arī konkurentu izpēte, lai nerastos pārpratumi un Tu nebūtu izveidojis ikonu, kas līdzinātos konkurentu ikonām. 

c

6.Runā klientu valodā Pat tad, ja cilvēks lieliski pārzina angļu valodu, viņš izmantos savu dzimto valodu. Tieši tāpēc ir svarīgi runāt ar klientu viņa valodā. Ir ļoti daudz tulkošanas biroji, kas var iztulkot Tavas aplikācijas nosaukumu, atslēgas vārdus, aprakstu un ekrānšaviņus auditorijai saprotamā valodā. Gan App Store, gan arī Google Play piedāvā šādu iespēju. Piemēram, Clash of Clans iztulkoja aprakstu un ekrānšāviņus, lai iekarotu Ķīnas tirgu:

b 7. Vienmēr papildini Cilvēkiem patīk aplikācijas, kuras nemitīgi pilnveidojas, balstoties uz klientu atsauksmēm. Tās aplikācijas, kuras tiek papildinātas un atjaunotas, visbiežāk reitingā atrodas augstāk par citām. Protams, nepieciešams arī esošos klientus iedvesmot lejuplādēt atjauninājumus. To var izdarīt, piedāvajot klientam saņemt paziņojumu, kad notiek atjaunināšana. 

8. Mudini vērtēt un komentēt Lai pakāptus reitingā, nepieciešams, lai Tavu aplikāciju cilvēki novērtētu, kā arī atstātu pozitīvas atsauksmes. Pētījumā, kurā tika apskatītas 500 TOP aplikācijas, noskaidrojās, ka augstāk atrodas tās, kurām ir pozitīvas atsauksmes. 

e