kanālā Tu ieguldītu savu naudu – šis ir jautājums, kas ir aktuāls ikvienam. Protams, ka atbildi nevar sniegt uzreiz, jo ir jāizskata katrs individuāls gadījums. Šajā rakstā mēģināsim atbildēt uz šo jautājumu. Protams, pats svarīgākais jautājums, ko uzdot vispirms – kur mans uzņēmums atrodas šobrīd un kur es vēlos, lai tas nonāktu?">

MediaCloud Interneta mārketings Blogs

Ja Tev būtu viens miljons dolāru, kurā interneta mārketinga kanālā Tu ieguldītu savu naudu – šis ir jautājums, kas ir aktuāls ikvienam. Protams, ka atbildi nevar sniegt uzreiz, jo ir jāizskata katrs individuāls gadījums. Šajā rakstā mēģināsim atbildēt uz šo jautājumu. Protams, pats svarīgākais jautājums, ko uzdot vispirms – kur mans uzņēmums atrodas šobrīd un kur es vēlos, lai tas nonāktu?

kanali

 

Interneta mārketinga kanāli


  1. Displeja reklāmas Ikviens no mums noteikti katru dienu saskaras ar dažādām reklāmām interneta vidē. Displeja reklāmas populārākie veidi ir baneru reklāma, video reklāma, sponsorēšana. Displeja reklāmas atšķiras ar to, ka ir iespējams sasniegt lielu auditoriju ar multimediju iespēju palīdzību. Protams, tās sarežģījumi ir tādi, ka ir nepieciešama kreatīva izstrāde, nepārtraukta kontrole un lielākas izmaksas. 

 

2. E-pastu mārketings E-pastu izsūtīšana ir viens no lētākajiem un arī daudzpusīgākajiem interneta mārketinga veidiem. Tā ir iespēja izsūtīt uzņēmuma jaunumus, piedāvājumus un atlaides, uzzināt klientu viedokli.   

 

3. PPC mārketings PPC mārketings jeb maksa par klikšķi arī ir viens no interneta mārketinga veidiem. PPC priekšrocība ir tāda, ka šīs reklāmas parādās tikai tai cilvēku grupai, kam interesē piedāvājums, ko sniedz Jūsu uzņēmums. Tikai tie cilvēki, kuri meklē šos atslēgvārdus, ir Jūsu mērķauditorija. 

 

4. SEO Tas ir veids, kā nokļūt interneta meklētāju (Google, Yahoo!, Bing) TOP augšgalā. To iespējams panākt ar atslēgvārdiem, vienas lapas optimizāciju, linku būvēšanu u.c.   

 

5. Affilate mārketings Attiecīgi, uzņēmuma ieguvumi ir tādi, ka palielinās apmeklētāju plūsma, tiek sasniegta primārā mērķauditorija, tāpat ir iespējams stiprināt zīmolu. Arī patērētājs ir ieguvējs, jo viņam tiek sniegta plašāka informācija, sniegta vieglāka izvēle, kā arī ir lielāks uzticamības faktors.   

 

6. Sociālo Mediju mārketings (SMM) Pieaugot interneta popularitātei, arī sociālo mediju mārketings kļūst arvien populārāks. Sociālo mediju mārketings ļauj iegūt jaunus klientus, kā arī sadarbības partnerus. Tā ir iespēja veicināt uzņēmuma atpazīstamību, izcelt uzņēmumu konkurentu vidū.  

8. Konversiju optimizācija (CRO) Konversiju optimizācijas mērķis ir palielināt to apmeklētāju īpatsvaru, kas ienākot mājas lapā veiks jums vēlamās darbības. Piemēram, pierakstīsies jaunumiem, reģistrēsies utt.   

 

Kas jāņem vērā izvēloties? Kā redzams, izvēle ir gana plaša, tāpēc katram uzņēmumam ir jāizvēlas sev piemērotākais interneta veids. Izvēli ir iespējams veikt, balstoties uz 3 svarīgākajiem kritērijiem: mērķi, budžets, resursi.   

 

Mērķi Pirms izvēlēties veidu, nepieciešams saprast, kādus mērķus uzņēmums vēlas sasniegt. Lielisks interneta mārketings sākas ar zīmolu. Tāpat jāsaprot vājās vietas un ar kuru interneta mārketinga veidu tās iespējams pārvērst par efektu. Iespējams jums ir pārāk mazi pārdošanas apjomi, pārāk mazs apmeklētāju skaits vai arī cilvēki nav informēti par Jūsu produktu – to visu nepieciešams saprast.   

 

Budžets Protams, nepieciešams arī saprast, cik daudz naudas Jūs esat gatavs ieguldīt interneta mārketingā. Interneta mārketingā ļoti liels budžets skaitās 1 miljons dolāru, augsts budžets 100 tūkstoši dolāru, vidējs 25 tūkstoši, zems 5 tūkstoši un ļoti zems – zem 5 tūkstošiem.  Viens no lētākajiem ir e-pasta mārketings 

 

Esošie resursi Jāsaprot, kādi resursi, izņemot naudu Jums vēl ir pieejami. Tie var būt spēcīgi rakstnieki, dizaineri, tehnoloģiskais aprīkojums un citi. 


mak

 

  Formula, kā izvēlēties piemērotāko kanālu  

 

c

 

Tātad apskatīsim, ko var sasniegt ar lielu budžetu un kuri ir piemērotākie interneta mārketinga līdzekļi, ja budžets nav tik liels. Ja Jūs vēlaties panākt, lai par zīmolu būtu lielāka informētība un Jums ir liels budžets, tad vispiemērotākās būs displeja reklāmas, tāpat TOP 3 iekļūst arī virālie video, kā arī SEO. Savukārt, ja Jūsu uzņēmums tendējas uz izglītošanu, vispiemērotākais interneta mārketinga veids būs virālie video, tāpat arī displeja reklāmas un sociālo tīklu mārketings. Savukārt, ja vēlaties panākt pārdošanas apjomu palielināšanu, tad vispiemērotākais interneta mārketinga veids būs konversiju optimizācija, attiecīgi palielinot mājaslapas apmeklētāju skaitu, kuri veiks Jums nepieciešamu darbību. Tāpat piemērots būs SEO, kā arī e-pastu mārketings.  Savukārt, ja budžets ir zem 5 tūkstošiem, un Jūs vēlaties, lai par zīmolu būtu lielāka informētība, vispiemērotākie interneta mārketinga veidi būs SEO, tāpat arī sociālo tīklu mārketings un Affilate mārketings. Ja uzņēmums vēlas izglītot auditoriju, tad vispiemērotākie interneta mārketinga līdzekļi būs virālie video, sociālo tīklu mārketings, kā arī tiešsaistes sabiedriskās attiecības. Un visbeidzot, ja vēlaties panākt, lai palielinātos pārdošanas apjomi, bet Jums ir mazs budžets, vispiemērotākie interneta mārketinga līdzekļi šajā gadījumā būs konversijas optimizācija, SEO un e-pastu mārketings.